Jenos uttryck - en översättning

ninja : [nin-jah] Används istället för väldigt, mycket osv. Exempel: idag känner jag mig ninjavacker.

très : [trä] franska för mycket. Samma användningsområden som ovan, dock i formellare sammanhang.   Exempel: Det ska bli très spännande. 

lol : [l-o-l] Förkortning för laughing out loud. Jeno använder detta töntiga ord mot sin vilja. Exempel: Ida loggas ut från msn hela tiden, lol!

grejsegrejs : [gräjs-eh-gräjs] En sorts utfyllnad för ord Jeno antingen inte kommer på, eller bara för att meningen ska låta mer avancerad. Exempel: alltså sån där botoxgrejsegrejs, helt sjukt.

mozzie : [mossi] vardaglig benämning för Jenos mor, hennes brors mor och hennes hunds matte. Har  Sätts ej ihop med hennes, min eller liknande, så som mamma gör. Mozzie betraktas som ett namn snarare än ett substantiv. Exempel: Mozzie, var är du?!

smurre: [smu-rräe] Slangord Jeno och Mozzie emellan. Betyder smutsen, dvs den korg där smutstvätt läggs i väntan på att bli tvättade, ofta av Mozzie själv. Exempel: Ska jag lägga den i smurren eller

yay : [jejj] Utrop, alltid för att uttrycka glädje. Exempel: Yay, idag slutar vi tidigt!

Kommentarer

Skriv ner en liten mening till moi!

Hej hopp! Jag heter
Kom ihåg mig för tusan!

och min e-mail är
.
Min tuffa blogg finns här;
.
I alla fall, det jag egentligen ville säga var:

Trackback
RSS 2.0