Thoka och jag själv

Hej ungar! Idag satt jag på en häst! Nej jag satt inte bara på den, jag red faktiskt också. Jag töltade till och med! Och galopperade i en halv sekund. Då blev jag livrädd.
Jag fick en vit islandshäst som hette Thoka. Jättesnäll var hon! Vi fick sadla på och rykta och grejja. Jag hade lite problemas med kratsning (?) av hovarna med Nelly hjälpte mig så det gick bra. Sen red vi ut!
Det gick skitbra till en början, men när vi skulle tölta blev jag lite rädd eller ganska rädd. Det var svårare än jag trodde att det skulle vara! Thoka blev rädd för ett par duvor som flög ut ur skogen och kastade sig i sidan (det var nog mindre dramatiskt än vad jag upplevde det som) och då blev jag asrädd. Vännerna fick flera gånger säga till mig att slappna av. Sen skulle vi tölta igen och då kändes det lite bättre så jag manade på Thoka men då började hon galoppera istället! Hjälp, jag blev skitskraj! Gled ur stigbyglarna och bara satt och skakade på hästryggen. Gulp. Även om hon galopperade pyttelite så var det nedrans läskigt.
I alla fall, en lång sträcka vi töltade på kändes jättebra, det var megaskoj då! Men som sagt, jag skulle ha chillat lite mer... gjort är gjort i alla fall. Kul vare!

  
image241 



Kommentarer
Postat av: Lina

kul :) men du, när börjar konfan?

2007-09-27 @ 16:36:37
URL: http://fejksmilet.webblogg.se
Postat av: Sara

det var jättekul! vi får göra om det igen ;)

2007-09-27 @ 18:34:55
URL: http://forceman.blogg.se
Postat av: Marie

Jeno, du var JÄTTE duktig!! Du ramlade ju i alla fall inte av xD

2007-09-28 @ 10:11:02
Postat av: Matilda

Vart nånstans var ni och red? :)

2007-09-29 @ 11:08:57
URL: http://allrightnow.webblogg.se/

Skriv ner en liten mening till moi!

Hej hopp! Jag heter
Kom ihåg mig för tusan!

och min e-mail är
.
Min tuffa blogg finns här;
.
I alla fall, det jag egentligen ville säga var:

Trackback
RSS 2.0