Drömmar!

image235


(I call it "Moln över Enköping genom mitt fönster")


Jag har drömt ganska mycket på sistone. Häromdagen drömde jag en dröm som var grymt detaljrik och verkligen, verkligen kändes riktig. En kompis (Anna) var tydligen jätteledsen och shoppade sig ur deprissionen, eller, hon försökte i alla fall. Jag pratade med henne i provrummet (hon grät floder) och fick syn på ett par gröna byxor jag tyckte var vrålsnygga och bad att få prova dem. Provade dem, upptäckte att de var för stora men de var så fasligt snygga att jag inte ville att kompisen skulle få dem så jag gömde undan dem.
Senare stod jag och Amanda och kollade på när Anna provade en kavaj framför en spegel och runt om henne stod det en massa giriga försäljare och gnuggade bokstavligen sina händer. Kompisen frågade hur mycket den kosta och när hon fick svaret "runt tusen" sa hon genast "jag tar dem". Jag och Amanda talade sedan försäljarna till rätta, typ "hur kan ni uttnyttja vår kompis sådär, hon är ju bara fjorton, hon är ju jätteledsen! Ni borde skämmas, bara uttnyttja en ung flickas sorg för att få hem feta lönecheckar i era feta brevlådor!" Jag sa verkligen det där sista! Sen vaknade jag. 

I natt drömde jag att jag och Jacob var på en stor färja och jag hade lovat honom att äta sushi till lunch på en restaurang på färjan. Men sen hittade jag en jättebrant trappa på båten och gick ner för den. Där hittade jag min cykel och började cykla nerför en superbrant backe. Det verkade vara någon sorts tävling med radiostyrda bilar men den hade inte riktigt börjat än. Efter ett tag ringde Jacob och var jättearg. Jag hade missat lunchen med honom! Så jag fick panik och började cykla upp för den nästan lodräta backen, skitjobbigt. När jag var inne på den sista backen som var i en kurva kom plötsligt två radiostyrda bilar åkandes nedför, och jag körde över den blåa! Det var jättepinsamt... i alla fall cyklade jag vidare tills jag hittade cykelstället där jag hade hittat min cykel. Då kom två tjejer med sina radiokontroller och frågade om jag sett två bilar, en grön och en blå. "Öhm, ja, dom åkte... neråt" sa jag och skämdes jättemycket för att jag kört över den ena. Men jag sa inget! Tjejerna gick nerför backen och jag öppnade dörren till den branta trappan. Men det stod en jättemuffin precis i dörröppningen! Den var jättearg för att jag hade gjort muffins med kanelsmak och tänkte döda mig. Sen vaknade jag.  

Kommentarer
Postat av: Ida

Jag älskar rosa moln!

2007-09-16 @ 19:59:42
URL: http://lifeisfordummies.blogg.se

Skriv ner en liten mening till moi!

Hej hopp! Jag heter
Kom ihåg mig för tusan!

och min e-mail är
.
Min tuffa blogg finns här;
.
I alla fall, det jag egentligen ville säga var:

Trackback
RSS 2.0