Jag gillar dig Gunilla

Jag gillar Gunilla Pontén! Hennes kläder är lite för mycket, lite för excentriska för min smak men hennes sätt att tänka och inte minst hennes tidigare kreationer tilltalar mig! Exempel. 1955 inspirerades hon av Balenciaga som sytt en svart kjol som en bubbla. Inför en presentation för hovet sydde Pontén då en klänning i vit siden, men med två bubblor! Magnifique!
Varför svamlar jag om henne då, tja, jag och min grupp arbetar med henne i skolan. Man ska skriva ett reportage om en kvinna som gjort något för Sveriges samhälle. Gunilla Pontén skapade det allra första tonårsmodet i Sverige. Det ni!

Nu har klockan blivit alldelles för mycket, Greys har ju typ redan börjat! Pöss pöss!!


Kommentarer

Skriv ner en liten mening till moi!

Hej hopp! Jag heter
Kom ihåg mig för tusan!

och min e-mail är
.
Min tuffa blogg finns här;
.
I alla fall, det jag egentligen ville säga var:

Trackback
RSS 2.0