Att ta vänligheten till en ny nivå

Okej, nu är det alldeles för tidigt men jag är vaken. Vaknade faktiskt tio över sju. Halv  åtta måste jag stå vid busshållsplatsen....
Slängde i mig en eller två mackor, ett glas vatten och huj på med huvtröja och jeans, orka bry sig och jag är megatrött idag, säg hejdå till Max och Jacob som låg och trynade i Jacobs säng (han har hemstudiedag idag), grabbade en apelsin att äta i skolan och sprang iväg. Jag hann. Phew.

Förresten, mitt nyårslöfte var ju att vara snäll och inte klaga. Det har gått ganska bra tycker jag. Har inte klagat alltför mycket på Ida. Eller nån annan. Anyways, nu vill jag taetta en nivå högre. Nu ska jag vara ännu snällare! Nu ska jag hjälpa tanter med krångliga rullatorer som bökar, jag ska öppna dörrrar, kanske till och med bjuda på nån krona om någon har för lite busspengar. Oooh. Jag kan se det framför mig. Började idag på bussen, smilade STORT mot tanten som körde. Men hon bara tittade ner och typ nickade! Hallå!! Lite jävla artighet kanske?! oh fuck nu sket det sig. Hm... en, två tre, fyra, fem...

Jag läser Snö på bussen. Megaskönt, det är typ enda gången jag har tid och ro att läsa. Det blir bara tre sidor ungefär, men det går framåt! Typ igår var rubriken för ett ytt kapitel; Finns Gud med oss? Ka os besök hos Schejken. Folk tror nog att jag läser färsta religiösa vägledningsboken xD Haha!

Adios !

Kommentarer
Postat av: Kristina

Jag läste en rolig artikel i senaste ELLE, där det var en tjej som fått i uppdrag att vara snäll mot alla en dag. Genom att ge blommor, kaffebröd och spontana komplimanger till okänt folk i Stockholm. Tror att det hade något att göra med "Random act of kindness", som skulle ha någon snällvecka ;) Hur som helst fick hon inte så mycket i gensvar ^^ Vad är det med folk? ;D

2007-01-25 @ 16:39:30
Postat av: Jeno

Haha exactly precis den jag läst. Lite inspiration där. :D

2007-01-25 @ 16:54:19
URL: http://slumpadebusigheter.blogg.se
Postat av: Ida

Man ska inte vara för snäll. Då blir man en mjukis

2007-01-25 @ 19:58:20
URL: http://lifeisfordummies.blogg.se
Postat av: Jeno

Ta en pepparkaka och se glad ut.

2007-01-25 @ 20:46:41
URL: http://slumpadebusigheter.blogg.se

Skriv ner en liten mening till moi!

Hej hopp! Jag heter
Kom ihåg mig för tusan!

och min e-mail är
.
Min tuffa blogg finns här;
.
I alla fall, det jag egentligen ville säga var:

Trackback
RSS 2.0