Underneath the Christmas tree

Det blir som sagt en nedtonad jul i år. Men jag har köpt en klapp var till min familj och eftersom att jag fullkomligt älskar att slå in och greja tänkte jag dela med mig av de tre paket jag gjort. Jag försöker hela tiden tänka utanför lådan och sådär. Här kommer de då.

image303



Första paketet är till min bror. Det är en halsduk och till paketet tänkte jag typ tuff kitsch. Jag tog tidningspapper - notera rubriken en sockersöt julsaga som förför! - och wrappade in lådan i. Sen öste jag på med massa figurer urklippta från tidningar. "God jul Jacob" i bokstäver från tidningar fick avsluta det hele.

image306



 Andra paketet är till min mami. Hon får boken "Fördjupade Studier i Katastroffysik" och omslaget ser ut såhär vilket jag tänkte spela lite på. Så jag tog ett blomstrande papper och slog in det i först, sedan tog jag ett silvrigt och slog in över. Med hjälp av en sax klippte jag hål i det silvriga pappret och rev upp små hål över rosorna. Små titthål helt enkelt! På med silvirgt snöre (jag gillar när både pappret och snöret är av matt silver) och så fäste jag två rosa julgranskulor i det.

image301



Tredje paketet är till min pappa. Det är en bok som heter "Flyga Drake". Den utspelar sig i Afghanistan där min pappa hälsar på lite ibland (med jobbet). Jag ritade av en karta över Afghanistan på brunt papper med guldpenna. Sedan gjorde jag en gulddrake i presentpapper och satte fast på paketet med ståltråd. Över fästet klistrade jag en tomteluva. Rött snöre (som är urkasst att krulla) på ena sidan.


En dag kvar! / er Jeno


Kommentarer
Postat av: Matilda

Tänk om man kunde slå in sådär fina paket, haha. Mina paket ser mest ut som om någon stampat på dom :/ Men det är väl innehållet som räknas för min del, haha.

2007-12-23 @ 12:01:04
URL: http://allrightnow.webblogg.se/
Postat av: Sandra

Vilka fina paket :) , själv slår man inte ens in dom utan låter mamma eller mormor sköta sånt ..

2007-12-23 @ 15:08:39
URL: http://idiiotisk.blogg.se
Postat av: Sara

Coolisch! Du är så kreativ när det kommer till att slå in paet ;D

2007-12-23 @ 21:23:55
URL: http://forceman.blogg.se
Postat av: Sophie

Underbara paket!:)

Mvh Sophie♥
www.sophisticatedsophie.se

2007-12-26 @ 19:07:02
URL: http://sophiesfashion.blogg.se

Skriv ner en liten mening till moi!

Hej hopp! Jag heter
Kom ihåg mig för tusan!

och min e-mail är
.
Min tuffa blogg finns här;
.
I alla fall, det jag egentligen ville säga var:

Trackback
RSS 2.0