Låtar som skulle gjort sig bra som böcker.

I senaste Elle listas tre låtar man skulle ha kunnat tänka sig att läsa och då i romanform. Jag tänker dra mitt strå till stacken och göra detsamma. Det finns så många bra låtar därute som innehåller så mycket att en mening kan dra ihop minst ett helt kapitel. Nåja, här kommer listan. Och jag får verkligen ångest när det kommer till att gradera saker och ting, så det får bli utan inbördes ordning. Jepp.

+ Havanna Mamma - Veronica Maggio
Den här låten är så hemskt gullig. Den handlar om en mamma som skrapar ihop sparpengar och skriver en lapp: hejdå, kom ihåg att mata katten, en dag kommer ni förstå. Sedan drar hon till Havanna och blir gatubarnens mamma. Historien börjar sprida sig till världens alla hem, hon blev en hjälte en legend, för alla kvinnor med lata män. Jag tror jag skulle älska den boken, från pärm - kapitel ett om hur hon sitter på det där gråa kontoret med en fläkt som surrar och mikrovågsugnen är trasig så man får äta sin matlåda kall - till pärm - sista kapitlet om hur hon går längs stranden medan solen sakta går ner i havet och färgar hela Havanna i guld och rosa.
Ja. Det skulle bli en bra bok helt enkelt.

+ Forever doesn't live here anymore - Marit Bergman
Om vänskap som varit så bra men som aldrig blir densamma igen. Jag vill veta vad som har hänt, om hur vänskapen var innnan (remember when we all lived in that studio by the bay) och vad som hände (a human mistake but a mistake it was and it was big enough to tear us all apart). Det skulle vara så fint och sådär, att få veta. Hur är det egentligen när någon man haft vid sin sida så länge, och då menar jag verkligen länge, plötsligt inte finns där? Det kanske man får läsa i den boken.

+ L'amour à la Francaise - Les Fatals Picards
Den här boken skulle vara hemskt rolig tror jag. Låten handlar om en kille som inte kan prata så bra franska, jag har för mig att jag hört att han är från Storbritannien. I alla fall, han blir blir hemskt kär i en tjej från Paris (hon har en Chanelväska förresten). Så han letar efter henne, pratar urdålig franska blandat med engelska (Je ne suis pas venir car tu ne l'es plus ) och sådär. Eftersom att jag läser franska skulle det var väldigt rolig läsning tror jag.

Kommentarer

Skriv ner en liten mening till moi!

Hej hopp! Jag heter
Kom ihåg mig för tusan!

och min e-mail är
.
Min tuffa blogg finns här;
.
I alla fall, det jag egentligen ville säga var:

Trackback
RSS 2.0