jeno utgör inget hot mot fjortisstammen!

Hej vänner. Idag är det ehm lan här hemma. Yes. Far och mor är iväg i båten i goda vänners lag och jag och Max är här hemma och ser efter huset och tja, pojkarna. Hehe. Vi åt den obligatoriska lan-pizzan för en stund sedan (det är fascinerande, jag får liksom vara med i alla viktiga procedurerna på ett lan, utom spelandet då, tänk att en vanlig pizza känns mycket mer... speciell när man vet att det är en lan-pizza!) på Rico's. Utomhus = skönt. Sedan skulle de handla energidrycker på Coop (än en gång, obligatoriska procedurer) och jag följde med.
Därinne var det tre tjejer i min ålder (14) i full fart med att handla tuggummin.  De hade supercoola frisyrer, uppklippta, söndersprayade, ofärgade utväxter. Alla hade samma slip-in skor fast i olika färger (svarta, vita med stenar och gräddvita) och boxarlinnen (babyblå, rosa med prickar, svart) samt läppglans och vitskimrande ögonskugga. Nu till de viktiga: de bitchade mig!

Missförstå mig inte nu: jag är inte arg för att de de fakto bitchade mig. Jag är frustrerad och irriterad över att de bitchade just mig. Jag förstår inte!! Det är klart att de kände sig överlägsna mig, som dagen till ära var klädd i shorts och urtvättat rosa tischa, osminkad, oborstad (mitt hår lägger sig lite som det vill) och allmänt... vanlig. Men varför??? Varför smålog de och höjde på de välplockade ögonbrynen åt mig, som knappast utgjorde något som helst hot mot deran etablerade fjortisstatus? Jag är aptöntig som analyserar detta, jag vet, men jag tyckte det bara var lustigt. Jag förstår mycket väl om det hade varit någon som liknade dem, kanske en rival från ett annat territorium/läger/stam, men moi?? Jag fattar inte!!

Kommentarer
Postat av: Matilda

det är inte mycket man fattar bland såna personer.. särskilt inte varför det är nödvändigt att gå välsminkad när det är 30+ ute

2007-08-11 @ 21:40:11
URL: http://allrightnow.webblogg.se/
Postat av: Lina

jenny, okej. visst, de tyckte säkert att de var överlägsna (förresten, några du kände igen? några jag känner igen?) men de har förmodligen mindre hjärnkapacitet än du. precis som Matilda skrev är det inte nödvändigt att sminka sig när det är 30+ ute, men det kan inte trängas in i deras hjärnor. det enda som kommer in där är vilken kille som blir nästa att.... ja du vet.. nä, det är tur att du inte är någon sönderblonderad fjortis från "city". i så fall hade jag nog ej velat vara din ven ;)

2007-08-11 @ 22:48:57
URL: http://fejksmilet.webblogg.se
Postat av: Ida

Jeno Jeno Jeno, efter den förvånande stora mängden fjortisar i din årskurs borde du veta att fjortisar har icke något liv :P Bara det faktum att dom i stort sett klädde sig likadant och stod och bitchade vid TUGGUMMINA (säger man så?) Jag skulle diggat dig Jeno! :P På lan shopping, rebellisk hår och allt. XD För dramats skull skulle du bitchat tillbaka...menmen, Enköping är full av såna där och det får vi leva med

2007-08-13 @ 18:05:39
URL: http://lifeisfordummies.blogg.se

Skriv ner en liten mening till moi!

Hej hopp! Jag heter
Kom ihåg mig för tusan!

och min e-mail är
.
Min tuffa blogg finns här;
.
I alla fall, det jag egentligen ville säga var:

Trackback
RSS 2.0