Utvärdering

Fick hem papper på vad jag köpt det senaste kvartalet. Kontoutdrag. Läbbigt. Men jag satte mig ner och utvärderade skiten, gick igenom varje köp, vad var det jag köpte?, och så antecknade jag om det var onödiga eller nödvändiga köp. Totalt hade jag 11 onödiga köp (godis, tröstshopping och panikköp) och 13 nödvändiga köp, dit kan kläder jag tycker om och har använt mycket, nagelprylar, tidningar (obs jag räknar VR som onödig, Elle däremot är såå mycket viktigare) och böcker räknas.
Så ska jag göra varje gång jag får hem sånt! Det är bra. Och tur för mig att det goda, de nödvändiga köpen, segrade. Annars hade jag fått skära ner på köpen det här kvartalet, vilket skulle sumpas direkt eftersom att jag far till Stockholm i morgon.


Kommentarer

Skriv ner en liten mening till moi!

Hej hopp! Jag heter
Kom ihåg mig för tusan!

och min e-mail är
.
Min tuffa blogg finns här;
.
I alla fall, det jag egentligen ville säga var:

Trackback
RSS 2.0