Tivoli yeaaaaaaaah mannen

Hihi, det var jättekul på tivolit. Lite sunkigt, ja, men... det är det ju alltid.

Jag, Amanda och Sara kände oss värsta pimp (eller, tja, jag gjorde det i alla fall!) när vi åkte första karusellen, typ Hulken hette den, man åkte liksom upp och ner och runt i en vagn. Vi var helt ensamma! Det var därfrör jag kände mig pimp, liksom, yo, det här är min karsell, yo. Fast det var pinsamt eftersom att typ 10 pers stod och glodde på oss när vi åkte haha. >.<
Sen åkte vi kopparna, alltid lika kul! Och man blir alltid lite smått illamående, hur länge åker man liksom?! Typ jättelänge, hihi. Efter en sväng med radiobilarna (jag orsakade typ 3 whiplashskador light på Amanda) ville Marie, Nelly, Elin och Sara åka the mighty BATMAAAAAAN! 

Den karusellen, Batman, är liksom enormus och två vagnar som gungar från sida till sida, högre och högre upp för att sedan snurra ett helt varv och, ja ni fattar. Jeno och Umundu tvekar ninjalänge men beslutar sig för att titta på när de andra åker. Jag var nära att kliva på där när de satt och väntade men jag ångrade mig! Men de tyckte den var askul när de klivit av så då hakade jag på den andra gången, och efter viss tvekan gjorde Amanda det aussi! Så hela gänget satt där, jag och Amanda satt längst in, facing each other, och var skiträdda. Sen när vi började gunga skrek jag hela tiden till Amanda (jag kände att det var min plikt att ha lite miniterapi väl på plats) att det går bra och att vi absoluuuut inte stod i 180 graders vinkel 10 meter upp i luften! Hihi det var askul att åka! När man var allra högst upp och hängde upp och ner fick man hålla i sig i säkerhetsgrejsegrejset som fan för att typ inte trilla ut. Det kändes så i alla fall.
Efter denna lilla åktur åkte  kopparna en gång till men snubbarna glömde att ta våra biljetter! Vilket resulterade i att vi åkte en extra karusell, det blev pimpen! :D Sen körde vi Batman en gång till, askuuuul! ^__^

Hihi det var min tivolidag. Askul! :D Yeeeah sunkiga resande mini-tivolin med is the shit. Toodles!

Kommentarer
Postat av: Ida

Gratis stuff is the shit!

2007-04-24 @ 07:26:43
URL: http://lifeisfordummies.blogg.se

Skriv ner en liten mening till moi!

Hej hopp! Jag heter
Kom ihåg mig för tusan!

och min e-mail är
.
Min tuffa blogg finns här;
.
I alla fall, det jag egentligen ville säga var:

Trackback
RSS 2.0