Sthml

Igår var jag och Mozzie i Stockholm hela dagen. Tåget dit var givetvis försenat nästan en halvtimme, och väl på stod vi och fem andra upp hela vägen, precis vid toan som alla på hela tåget skulle besöka. Tågresan tog en timme på grund av två pendeltåg som inte möjliggjorde full hastighet för vårt tåg.
Väl i Stockholm gick allt mycket bra! Vi köpte en tröja till bror och en liten låda cigarrer åt far till att börja med, sen ägnade vi oss helt åt oss själva. ^___^ 
På Weekday provade jag Minimarket-jackan i vitt som satt som en dröm. Likaså Acne-anoraken, helt ljuvlig. Mozzie kunde tänka sig att köpa den till mig, men den hade ingen prislapp och jag sa liksom att den kosta två och två. Hon sa att jag skulle fråga någon för att vara säker men det vågade inte jag. Peepsen på Weekday är så hippa och coola, jag skulle göra bort mig direkt. :p Men jag gick därifrån med ett par grymma helblå Cheap Monday-jeans och en jättemysig kort kofta (verkligen kort, typ magtröja xD) från samma märke.  
Vi röjde H&M på söder, där de bara hade Divided. Jeno fann en sportig vit jacka som var riktigt tuff! Skubbade omkring mera, lunch, tunnelbana (jag älskar att åka tunnelbana! Vet ej varför, de flesta hatar det väl men jag tycker det är asroligt) och röjde Zara utan att hitta något. Sen tog vi väl Åhléns City och NK. Jeno borrar in sig i de Nordiska märkena, får svåra cravings efter en Whyred-kjol som mor inte tyckte var så mycket att hänga i granen.


Dessutom upptäcker jag att jag aldrig, aldrig, aldrig skulle klara av att arbeta på H&M, i alla fall på det som ligger på Kungsgatan eller Drottningatan eller var det nu var. Så stort och så gryyyyymt mycket folk. Jag motades in i en accessoar-hörna och kom inte därifrån, det var ninjaläskigt! Och så är man stressad, stressad, stressad hela tiden. Stackars tjejerna som jobbar där, de måste vara helt trasiga inuti av all stress där. Jag och mozzie kom därifrån med en blå klänning och en röd väska i alla fall. Min nya skolväska, måste hitta någon mer stilren också men en röd kan ju alltid vara kul! Inte superkvalitet direkt men 200 tyckte jag att den kunde vara värd. Sen avslutade vi med en vända på Souk och mega-Topshop. Jag hittade de shorts jag velat ha, de med hög midja, i en fin grå färg. Dessutom var de från "Petite"-avdelningen vilket gjorde att de satt som en smäck! Me lajk.


Hum ja det var väl det... hem på ett lungt tåg i alla fall, skönt! Ingen jätteshopping direkt men jag är nöjd! Det där var väl riktigt intressant, eller hur? Toodles!


Kommentarer

Skriv ner en liten mening till moi!

Hej hopp! Jag heter
Kom ihåg mig för tusan!

och min e-mail är
.
Min tuffa blogg finns här;
.
I alla fall, det jag egentligen ville säga var:

Trackback
RSS 2.0