Jenos radioaktiva muffins

Till cirka 12 st behövs:

100 g smör

2 dl socker

Rivet skal av ½ citron, eller en hel liten

½ dl citronsaft (egenpressad blir godast men för lata går det bra med köpt)

2 ½ dl vetemjöl

1 ½ tsk bakpulver


 
Glasyr - optional! 

2 ½ dl florsocker

3 msk citronsaft

För att få till den radioaktiva looken: några droppar gul hushållsfärg

 

Sätt ugnen på 250 grader. Smält smöret och låt det svalna. Under tiden kan du blanda ihop glasyren, rör bara ihop alla ingredienser i en liten skål.

När smöret smält, blanda det med sockret. Ha i ett ägg och vispa, vispa, vispa. När det blivit lite fluffigt, ha i det andra och vispa until poröst. Tillsätt citronskalet och citronsaften. Rör sedan ner vetemjölet och bakpulvret, vispa lite till.

Häll upp skiten i muffinsformar och grädda i cirka 12 minuter eller tills muffinsarna fått fin färg. Låt dem svalna litet och bred sedan på glasyren. Mums!

De hade en sjukt cool radioaktiv glow men det var tydligen för svårt för mig att fånga på bild. Oh well. Mums är det i alla fall.


image188

Kommentarer

Skriv ner en liten mening till moi!

Hej hopp! Jag heter
Kom ihåg mig för tusan!

och min e-mail är
.
Min tuffa blogg finns här;
.
I alla fall, det jag egentligen ville säga var:

Trackback
RSS 2.0