Cornflakeskakor

image161

(ser inte så jättegott ut men det äre, lovar!)

Amanda undrade vad cornflakeskakor vad för något och eftersom att jag inte har något bättre för mig följer här ett litet recept på det goda. Notera att alla mått är på ungefär eftersom jag bara blandade i hur mycket jag trodde var lagom... dessutom gjorde jag en väldigt liten sats så jag dubblade ungefär. Enjoy dårå!

You need:
100 g smör
1/2 dl sirap (ljus)
1 1/2 dl socker
4 msk kakao
2 dl kokos (typ rivna eller vad de är)
4 dl cornflakes

Börja med att smälta smöret i en kastrull, när allt är helt smält, rör i allt förutom kokos och cornflakes. Stir, baby, stir. Sen är det bara att hiva ner kokos och cornflakes och stira lite till. Häll upp i passande formar. Låt stelna i the kyl. Done!

Kommentarer
Postat av: Marie

jaa, det ser inte direkt frestande ut ;P

2007-06-14 @ 20:10:29
Postat av: Umundu

Tack jeno <3 nu vet jag vad de är!!! och de såg lite mumsuíga ut, kanske bättre om det hade vart färg :P :D !!

2007-06-15 @ 17:28:17

Skriv ner en liten mening till moi!

Hej hopp! Jag heter
Kom ihåg mig för tusan!

och min e-mail är
.
Min tuffa blogg finns här;
.
I alla fall, det jag egentligen ville säga var:

Trackback
RSS 2.0